Fly4fan

Wszystko o flyffie

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Prosimy o rejestrowanie się na forum!!!!!

#1 2007-11-11 12:14:00

-=Dos90=-

Administrator

Zarejestrowany: 2007-11-10
Posty: 1000
Punktów :   

Odpowiedz Co to jest flyff

Flyff, skrót od Fly For Fun, jest grą z gatunku MMORPG stworzoną przez Koreańską firmę Aeonsoft. Flyff odróżnia się od innych gier MMORPG możliwością latania i walki na desce, miotle lub innych pojazdach, a także bajkową grafiką i dużą ilością szczegółów, potworów i przedmiotów.

Gra otrzymała nagrodę od Ministra Kultury Południowej Korei w czerwcu 2004 roku.

Wersje gry


Jest wiele wersji tej gry, zależnie od kraju w którym gramy. Aktualnie serwery z odpowiednią wersją są zlokalizowane w Korei, Japonii, Chinach, Tajlandii, na Filipinach, w Niemczech, i międzynarodowa (angielska) wersja obsługująca Europę, Południową Afrykę, Północną Amerykę i Oceanię. Wersja dostępna na Filipinach jest także po angielsku, ale odrzuca ona połączenia spoza Filipin. Większość wersji jest obsługiwana przez inne firmy powiązane z Aeonsoft. Poniżej jest lista kilku takich firm obsługujących serwery:

    * Aeonsoft - Korea
    * Gala-Net Inc. - wersja międzynarodowa (Angielska[popularnie zwana eFlyff], serwery gry zlokalizowane w San Jose), wersja Niemiecka oraz wkrótce wersja Francuska.

Kanały gry

    *
          o Demian(PK)
          o Lawolf
          o Aibatt
          o Mia
          o Mushpoie
          o Glaphan
          o Kern
          o Demian (PK serwer)
    * Leadinia Co. Ltd. - Chiny
    * Excite Japan Co. Ltd - Japonia
    * NetGames - Filipiny
    * Ini3 - Tajlandia


Wersjie 7,8,9

    * v7(nie obecna już na eFlyff)
          o Dodanie nowych stworzeń 105lvl+
          o Dodanie nowego dungeonu na wyspie SaintMorning
          o Zmiana systemu skilli(sxp system)
          o Nowe zestawy ubrań typu green dla postaci 105lvl+
          o Zmiana systemu map(dodanie wygodnych zakładek podczas wyboru mapy)
    * v7.1

Jest to nieoficjalna numeracja,ale warto ją zauważyć z powodu kolejnej zmiany systemu skilli.Punkty w odróżnieniu od v7,dostaje się za lvl(ilość jest zależna od lvla).Dość znacznie zmieniło to grę,lecz na tym poważniejsze zmiany się skończyły

    * v8(pominięte na eFlyffie)
          o Nowy PK system(wszystkie podserwery PK,brak dodatnuto-attack)
          o Nowe bronie
          o Nowy upgrade system
          o Wprowadzenie do gry Meteorykena
    * v9(obecnie na kFlyffie i eFlyffie)
          o Pojawienie się lvli petów,oraz dodatków za wyższe lvle petów
          o Możliwość tworzenia broni Ultimate
          o Nie dropią już bronie specjalne(opatrzone nazwą w zielonym kolorze),można je jedynie stworzyć

W wersji międzynarodowej pominięto nowości związane z Hero Class

    *
          o Klasa Hero(po zdobyciu 120lvla możliwość zmiany klasy)
          o Pojawienie się nowej lokacji-Volcano
          o Pojawienie się nowych skilli dla Hero Class


CashShop

Wszystkie serwery działają w systemie free-to-play z dochodami generowanymi z tzw. Cash Shop. Gracz kupuje za prawdziwe pieniądze punkty, które może w sklepie zamienić na różne ubrania, przedmioty, i dodatki np. napój który zapewnia nieskończoną ilość many na pewien czas.

Gracz może kupić także zwierzaka który będzie za nim chodził i podnosił przedmioty. Zwierzaki zostały wprowadzone do gry w sierpniu 2006 roku (tydzień po wprowadzeniu wersji 6)

Darmowe przedmioty z cash shopu są dawane każdemu graczowi po wykonaniu zadania (questa) na pierwszą zmianę klasy. Są to reskill scroll, activation scroll, bull hamstern i zależnie od klasy VitalDrink X lub Refresher Hold.


System gry

Interfejs flyffa jest bardzo podobny do innych gier typu MMORPG. Postać zabija potwory i wykonuje zadania za które dostaje doświadczenie i przedmioty. Jedzenie jest używane do odnowy punktów życia, ale postać potrzebuje chwili żeby jeszcze raz coś zjeść (wartość zależy od typu jedzenia). Gdy życie postaci spadnie do 0 punktów umiera. Martwa postać może pojawić się w najbliższym mieście,postacie które były agresywne (mają mniej niż 0 karmy) po śmierci pojawiają się na Kebaras Island. Zawsze po śmierci postać traci 3% doświadczenia, i pozostawia po sobie złotą skrzynkę tzw. exp box. Gdy postać odnajdzie exp box i użyje go odzyskuje 1% doświadczenia.Z każdym zdobytym poziomem dostajemy do dyspozycji 2 punkty, które możemy rozdać pomiędzy:

    * Strength (str) - Siła określa jak mocno uderzymy kastetem, mieczem lub toporem . Siła przedłuża też długość trwania kilku zaklęć wspomagających u najemnika oraz rycerza.
    * Stamina (sta) - Punkty staminy określają ile postać ma HP (punktów życia),FP (punktów potrzebnych do użycia niektórych zaklęć) oraz siłę obrony.
    * Dexterity (dex) - Zręczność znana także jako Alacrity określa prędkość ataku postaci, zdolność do uniku, celność ataku oraz siłę wystrzału z łuku. Każde dwa punkty zręczności dają jeden punkt do celnoći. Za każde 10 punktów, Jester dostaje 4% do szansy na uderzenie krytyczne,inne klasy dostają 0.90%.
    * Intelligence (int) - Inteligencja określa ilość many, odporność na magię, siłę zaklęć, długość trwania zaklęć wspomagających (tzw. buffy) u assista i ringmastera a także ilość zdrowia leczonego zaklęciem. Inteligencja określa także siłę AoE (zaklęcia dzięki któremu wszystkie potwory w pobliżu gracza otrzymują obrażenia) u billpostera oraz ringmastera.


Latanie


Po osiągnięciu 20 poziomu każda postać o ile posiada miotłę, lub deskę może latać po świecie "Flyffa". Prędkość i przyśpieszenie pojazdów latających zależy od ich ceny, najlepsza miotła i deska osiąga 218 km/h. Postać może w czasie lotu zdjąć deskę i opaść na ziemie (nic sobie nie robiąc).Latając gracz może napotkać latające potwory, za zabicie których dostanie zwykłe doświadczenie oraz aviation level. Im wyższy aviation level tym szybciej można "nałożyć" deskę lub miotłę a także szybciej przyśpieszymy.

PvP (walka z innymi postaciami)

Dwiema dostępnymi formami walki między graczami są Dueling (pojedynek) oraz PK (zabójstwo).

Dueling

Znany także jako PvP, pojedynek może się odbyć tylko na arenie położonej na południe od Saint City. Za wygranie pojedynku gracz dostaje pewną liczbę punktów (duel points), za przegranie traci. Na pojedynki można wyzywać osoby różniące się od nas maksymalnie 30 poziomami. Punkty te można zdobyć lub stracić zależnie od wyniku walki. Ilość zdobytych lub straconych duel points zależy od poziomu postaci. Walki mogą odbywać postacie mające przynajmniej 1st job.

PK

Serwer PK (możliwość zabijania innych graczy) jest na każdym z 5 klastrów. Są to serwery gdzie gracze mogą atakować i zabijać się nawzajem i jedynym ograniczeniem jest niemożność atakowania graczy którzy nie przeszli przez zadanie na pierwszą zmianę klasy.W miastach stoją także Guardian Master NPC, którzy pozwalają wyznaczyć nagrodę za zabójce. Można wyznaczyć na to dowolną ilość pieniędzy, a jedynym ograniczeniem jest ilość jaką posiadamy przy sobie. Pierwszy gracz który zabije osobę zgłoszoną do Guardian Master NPC dostaje nagrodę. Poza tym w miastach spotkamy także kilku Guardian NPC którzy zabiją każdego gracza mającego ujemną liczbę punktów karma.

Flyff używa systemu punktów zwanych karma. Każdy gracz zaczyna z zerową ilością tych punktów, która może spaść jeśli atakujemy graczy nie będących PK lub się zwiększyć jeśli zabijamy zabójców). Kolor nicku postaci zależy od tego ile ma punktów karma. Kiedy gracz posiadający ujemną liczbę punktów zostaje zabity, "gubi" rzeczy z inventory lub założone np. zbroje. Po śmierci gracz zostaje przeniesiony na Kebras Island chyba że assist użyje czaru ressurect. Na tej wyspie jest małe miasteczko wszystkimi potrzebnymi npc i księdzem o imieniu Heron który daje nam odpowiednie zadanie w zależności od wykroczenia. Dla graczy o małej ilości nieaktywnej karmy zleca zadanie na zabicie 50 potworów, jeśli mocno zgrzeszyliśmy da nam quest na zabicie 200 potworów. Może nam także zlecić wykonanie zadania na opuszczenie wyspy. Na Kebaras Island nie można latać. atakować innych graczy ani używać blinkwingów. Każda postać z pozytywną karmą może atakować ChaoGuardian NPC, co nie jest jednak zalecane ponieważ niemal natychmiast nas zabiją.

Postacie

We Flyffie do czasu osiągnięcia 15 poziomu gramy postacią nazywaną vagrant. Po osiągnięciu 15 poziomu musimy zmienić naszą profesję na wojownika,maga,kapłana lub acrobata:

    * Mercenary - typowy wojownik, używający mieczy bądź toporów. Jego atutami są: duża siła ataku, mocny pancerz oraz duża ilość życia. W dalszym etapie gry może zmienić się w Blade bądź Knight-a. Po osiągnięciu 60 poziomu wojownik może się stać
          o Knightem - rycerz, potężny i wytrzymały wojownik. Duża ilość punktów życia daje mu możliwość blokowania giant'ów (bossy potworów), oraz ściągania na siebie dużej liczby potworów i zabijania całej grupy naraz potężnym atakiem AoE
          o Bladem - postać bardzo szybka i zwinna, niestety mała ilość punktów życia utrudnia mu walkePvP ale jego skile szybciej zabiją przeciwnika niż on zada cios.
    * Acrobat - postać władająca łukiem bądź jojem. Cechuje się dużą szybkością ataku oraz atakowaniem na odległość. Po uzyskaniu 60 poziomu może stać się
          o Rangerem - używa do walki łuku
          o Jesterem - używa do walki yoyo
          o Bow Jesterem - Jester używający łuku,ma wysoki dodatek do criticala,w niektórych wersjach jest zablokowany
    * Assist - bardzo ciekawa postac w świecie Flyff-a. Zależnie od naszej woli może to być świetny wojownik używający specjalnych kastetów albo postać wspomagająca drużynę. Gdy zdobędziemy 60 poziom bedziemy mogli zamienić klasę na
          o Billpostera - postać przeznaczona do walki. Używa specjalnych umiejętności, które podwyższają jego statystyki.
          o BillposterAoE - jest to billposter lecz z inaczej rozłożonymi statystykami. Ma więcej życia i do zabijania potworów używa umiejętności AoE.
          o BillposterDex - jest to postać skupiona na szybkości ataku. Często potrzebuje healer'a (Ringmastera lub Assista który jako 2 klasę wybierze Ringmastera), który go leczy, ponieważ ma małą ilość życia.
          o Ringmaster- nastawiony na pomaganie innym. Jego potężne czary mogą być bardzo przydatne innym członkom drużyny podczas walki z trudnymi przeciwnikami. Im Ringmaster więcej ma inteligencji (INT), tym lepiej leczy i ma dłuższe buff'y. Jego wadą jest to, że nie może samemu walczyć ponieważ jest za słaby i gdy nie znajdzie partnera nie może zdobywać doświadczenia.
          o BattleRingmaster- jest to również Ringmaster z różnicą, że ma więcej STR , STA i DEX od INT. BattleRingmaster nie potrzebuje partnera by zdobywać doświadczenie, ponieważ buffuje siebie, po czym walczy solo . Jest to rzadko wybierana opcja.
    * Magician - postać ta bardzo dobrze posługuje się magią. Jej najwiekszym atutem jest siła zaklęć ofensywnych nieporównywalnie silniejsza od innych postaci. Postać ta używa do walki laski badź różdżki. Po zdobyciu 60 poziomu może stać się
          o Elementorem - koncentruje się na magii wody, ognia, elektrycznośći, ziemi, wiatru. Ma bardzo dużo umiejętności.
          o Psykeeperem - używa zaklęć do mieszania w psychice przeciwnika



Zródło http://pl.wikipedia.org

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.newgothicteam.pun.pl www.pret.pun.pl www.klanl2.pun.pl www.forsakenangels.pun.pl www.gimmark.pun.pl